Sylvie De CockRubrecht, PierrePierreRubrecht2025-05-142025-05-142025-05-142023https://hdl.handle.net/2078.2/33219Product placement, also called embedded marketing, has become a common practice in many media vehicles like video games, social media or films and series. This thesis seeks to analyse the influence of product placements in series and movies on young people’s attitudes. More precisely, the goal is to analyse how the people from this target group perceive product placements and how they react to them when these are incorporated in their favourite programs. In order to answer my research question, two hypotheses, based on the concepts of program liking and placement prominence, were tested. To assess these two hypotheses, an online survey, which was mainly completed by young individuals, was spread and 43 responses were obtained.Le placement de produit, également appelé « embedded marketing », est devenu une pratique courante dans de nombreux médias tels que les jeux vidéo, les réseaux sociaux ou les films et séries. Ce mémoire vise à analyser l'influence des placements de produits dans les séries et les films sur le comportement des jeunes. Plus précisément, l'objectif est d'analyser comment les personnes de ce groupe cible perçoivent les placements de produits et comment ils y réagissent lorsque ceux-ci sont incorporés dans leurs programmes préférés. Afin de répondre à ma question de recherche, deux hypothèses, basées sur les concepts de « program liking » et « placement prominence », ont été testées. Pour évaluer ces deux hypothèses, une enquête en ligne, à laquelle ont répondu principalement des jeunes, a été diffusée et 43 réponses ont été obtenues.Product placementFilms and seriesPlacement prominenceProgram likingYoung peopleAttitudesProduct placements in movies and series : an analysis of their influence on young people’s attitudes : to what extent do product placements in films and series influence young people’s attitudes ?text::thesis::master thesisthesis:39936